• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/yazicilarbilgisayar
  • https://twitter.com/YAZICILARGROUP
Hopanın Penceresi

YAZICILARBİLİGİSAYAR

HOPA İŞ MERKEZİ KAT:2 NO:114-115 Hopa / Artvin

Casper Bölge Bayisi ve Teknik Servisi Tel  :90 466 351 20 10 Faks:90 466 351 20 11

yazicilar@yazicilar.net

TSE Yetkisi Bulunan Teknik servis. Bölgemizde ,Yüksek miktarda ürünü bulunduran En eski ve Tek Bilgisayar firması.

İnternet Site Yapımı, Bilgisayar ve Bilgisayar yan ürünleri,Sarf Malzemeleri

Site Haritası
Hava Durumu

Türkiye'nin En Uzun Tüneli Hopa Cankurtaran'da Sona Doğru

   Karayolları 10. Bölge Müdür Yardımcısı Turgay Çolak, yapımı tamamlandığında 5 bin 200 metre uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun tünellerinden biri olacak Hopa-Cankurtaran tünelinde, Borçka ve Hopa tarafındaki her iki tüpte toplam 8 bin 368 metrelik kazı destek çalışması yapıldığını söyledi.

   Çolak, yaptığı açıklamada, kurumlarının Artvin'deki en önemli projelerinin başında Hopa-Cankurtaran Tüneli inşaatının geldiğini, Borçka-Hopa kara yolunda duble yol yapım çalışmalarının tünel inşaatıyla aynı anda yürütüldüğünü belirtti.

   Cankurtan tüneli inşaatında her biri 5 bin 200 metre olmak üzere gidiş ve dönüş olarak iki tüp bulunduğunu ifade eden Çolak, "Projemizin uzunluğu 7,3 kilometredir. Bunun 5,2'si Cankurtaran Tüneli dediğimiz iki tüp şeklindeki tünelimizdir. Tünelin Borçka tarafındaki her iki tüpte bin 570 metre, Hopatarafındaki her iki tüpte 2 bin 614 metre olmak üzere toplam 8 bin 368 metrelik kazı destek çalışması tamamlandı. Her iki tüpte yaklaşık 2 kilometrelik kazı çalışması kaldı. Tünellerde beton çalışmalarımız devam ediyor" dedi.

   Bazı sorunlardan dolayı kazı ve destek çalışmalarının durduğunu ancak en geç bayramdan sonra çalışmalara yeniden başlayacaklarını kaydeden Çolak, şunları söyledi: 

   "Zaten iki aylık bir kazı destekleme çalışmamız var. Daha önceden de dediğimiz gibi 2013 yılı sonu itibarıyla kazı ve destekleme çalışmaları tamamlanacak. Tünelin yıl sonuna yetişmemesi gibi bir durum yok. Programın önündeyiz. Kazı ve desteklemenin durmasının nedeni Karayollarıyla ilgili bir durum değil, Borçka veHopa tarafında çalışan taşeron firmalar arasındaki sorundan kaynaklıdır. Ana firmamız gerekli makinelerini kendi şantiyelerinden getiriyor. Buradaki taşeronlardan da bazı makineleri kiraladı. En geç bayramdan sonra çalışmalar tekrar başlayacak."
Çolak, tünelin en geç 2013 yılı sonuna kadar bağlantı yolları ile birlikte bitirilmesinin planlandığını sözlerine ekledi.

Kaynak: www.haberler.com


2721 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın