• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/yazicilarbilgisayar
  • https://plus.google.com/u/0/+HopaPazari/posts
  • https://twitter.com/YAZICILARGROUP

YAZICILARBİLİGİSAYAR

HOPA İŞ MERKEZİ KAT:2 NO:114-115 Hopa / Artvin

Casper Bölge Bayisi ve Teknik Servisi Tel  :90 466 351 20 10 Faks:90 466 351 20 11

yazicilar@yazicilar.net

TSE Yetkisi Bulunan Teknik servis. Bölgemizde ,Yüksek miktarda ürünü bulunduran En eski ve Tek Bilgisayar firması.

İnternet Site Yapımı, Bilgisayar ve Bilgisayar yan ürünleri,Sarf Malzemeleri

Site Haritası
Hava Durumu
Anlık
Yarın
11° 4°

GÜNEŞ HAKKINDA

Güneş tüm canlılar için temel hayat kaynaklarından birisidir. Ancak özellikle Ozon tabakasındaki incelme ile güneşten bize ulaşan yararlı UV ışınları yanında sağlığımıza zarar veren miktarda radyoaktif ışın dünyaya yansıyor. Bu yüzden yaz mevsimiyle birlikte sıcakların artması sağlığı bazen olumsuz etkiliyor. Bilinçsiz ve aşırı güneşe maruz kalmak cilt yanıklarına, güneş çarpmalarına ve kanser gibi hastalıklara sebep olabiliyor. Güneş çarpması uzun süre güneşe maruz kalındığında ateş yükselmesi, halsizlik, terlemede azalma, baş ağrısı, bulantı, iştahsızlık ve bayılma belirtileri ile kendini gösterir ve acil müdahale edilmezse ölüme bile sebep olabilecek ciddi bir sağlık sorunudur.

Güneşin Faydaları;

Özellikle D vitamini vücutta kemik gelişimi için çok önemlidir. Güneş gıdalarla birlikte en önemli D vitamini kaynağıdır, güneşle birlikte deri altındaki maddeler D vitaminine dönüşür. D vitamini eksikliği ile bebeklerde dişlerin geç çıkması, kemik gelişiminin gecikmesi ile yürümede gecikme gibi belirtilerle raşitizm ortaya çıkabilir. D vitamini vücudun Kalsiyum emilimini sağlarken kanda kalsiyum – potasyum dengesinin sağlanmasına ve bu iki maddenin sindirim yolunda kullanılmasına yardım eder. Haftada 10- 15 dakika 3 kez güneş ışını almak vücudun ihtiyacı olan vitamin D yi sağlar. Ancak vücudun vitamin ihtiyacı, yaş, cinsiyet, hamilelik gibi faktörlerle değişir. Dünya sağlık örgütü herkesin sağlıklı gelişimini tamamlayabilmesi için bir miktar UV ışını alması gerektiğine dikkat çekiyor. Alınan UV ışınları D vitamini üretiminde önemli rol oynar. Gerekli miktarda D vitamini raşitizm ve kemik erimesi gibi hastalıklara yakalanma riskini azaltır. UV ışınlarının hangi şiddette olduğunu güneşin açısı, gökyüzünün açık olup olmadığı, bulunulan yerin rakımı, hangi enlemde olduğu gibi faktörler belirler. Yine ten rengi de önemli bir faktör olduğundan açık tenli kişilerin diğerlerine göre güneşe daha az çıkmaları gerektiği konusunda uzmanlar uyarıyor. Güneş ışınlarının bazı bağışıklık sistemi hastalıkları ve yine bazı kanser türlerine yararları konusunda araştırmalar devam etmektedir. Özellikle düşük rakımlı bölgelerde yaşayan kişiler, eğer yeterince D vitamini katkısı da almıyorlarsa D vitaminin vücutta yapılabilmesi için en önemli kaynak güneştir. Ancak güneşe aşırı maruz kalmaktan kaynaklanan sağlık sorunları eksikliğiyle ilgili hastalıklara oranla daha fazla önemlidir.

Aşırı Güneş;

Aşırı güneşe maruz kalındığında ortaya çıkan en önemli hastalık malign melanoma olarak bilinen cilt kanserleridir. Genel olarak açık tenli, güneşe hassa kişiler daha fazla risk altındadır. UV ışınları cilt dışında en çok gözlere zarar veriyor. Gözün beyazındaki iltihaplar ve nadiren görülen tümörlerin % 50-70 inin aşırı UV ışınlarından kaynaklandığı biliniyor. Yine ciltteki lekelenmeler ve kırışıklıklardan da aşırı güneşte kalmak sorumlu. Deride incelme, kılcal damarların belirginleşmesi ve damarlarda çatlamalar da diğer olumsuz etkilerdir. Derimizin üst tabakası (epidermis) yansıtma, dağıtma ve emme yoluyla UV ışınlarından kısmen korunmaktadır. Ancak bu tek başına yeterli olmamaktadır. Bu sebeple sağlıklı kalmak için korunma yollarını öğrenmek ve uygulamak gerekir.

Güneşten Korunma;

UV ışınları pek çok yüzeyden yansıyabildiği için tek başına şapka, şemsiye, gözlük gibi önlemler her zaman yeterli olmayabilir. Bu yüzden yüksek koruma faktörlü ürünlerin dışarı çıkarken kullanılması gerekir. Özellikle bebekler ve küçük çocuklar açık renk giysi, şapka, ve koruyucu kullanılmadan açık havaya çıkartılmamalıdır. Yine en etkin korunma yöntemlerinden birisi güneş ışınlarının direkt geldiği 11:00 - 15:00 saatleri arasında dışarıya çıkmamaktır. Hava bulutlu dahi olsa UV ışınları bulutlardan geçerek cildimize ulaşır. Koruyucu ürünler güneşe çıkmadan yarım saat kadar önce cilde uygulanmalıdır. Kullanılan bazı ilaçlar ( bazı antibiyotikler gibi) cildin güneşe hassasiyetini arttırdığı için bu durumlarda mutlaka doktor tavsiyesine göre güneşe çıkılmalıdır. Koruyucu ürünler nasıl olmalı? Bu ürünler yüksek oranda güneş ışınlarını süzen UV filtreleri içeren ürünler olmalıdır. Serbest radikallerin oluşumunu engellemeli, vücudu nemlendirip, yüksek oranda deri tarafından emilebilmelidir. Suya, terlemeye karşı uzun süre dayanmalıdır. Vücut PH sı ve vücut ısısından etkilenmemeli, toksik, alerjik özellikte olmamalıdır. Bu yüzden mutlaka güvenilir, tarihi geçmemiş ürünler satın alınmalıdır.

Çocukların güneşten korunması;

Çocukların ciltleri yetişkinlere göre daha hassas olduğu için mutlaka yüksek koruma faktörlü ürünler kullanılmalıdır. Çocuklar açık havada oynadıkları için güneşte çok fazla zaman geçirirler. Bu yüzden açık renk pamuklu giysiler şapka, gözlük kullanmaları sağlanmalıdır. Havuz veya denize sık sık girip çıktıklarından koruyucu ürünler sık sık uygulanmalıdır. Çocukların sıvı kaybı da fazla olduğundan yeterli miktarda sıvı almalarına dikkat edilmelidir. Bebekler çok sıcak ve çok soğuk olmayan havalarda mutlaka günde 2 saat kadar açık havaya çıkartılıp güneş ışınlarından faydalanmaları sağlanmalıdır. Bebeklere güneş banyosu yaptırırken, başı ve gözleri korunmalıdır. Yine öğle saatlerinde çıkartılmamalı, kısa sürelerle başlanıp en fazla 30 dakika bebek güneşe çıkartılmalıdır. Çocuklar kesinlikle güneşte uyutulmamalı, araba gibi kapalı ve sıcak ortamlarda uzun süre bırakılmamalıdır.

 www.oykusila.com

 



Oyku Sıla YAZICI
GÜNEŞ HAKKINDA
23/01/2012
Paylaş | | Yorum Yaz
1048 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

Şeker Bir Uyuşturucu Mudur ? - 21/03/2013
British Medical Journal'da yeni yayınlanan bir makalede "Şeker tütün kadar tehlikeli, zarar verici ve bağımlılık yapıcı olduğu için uyuşturucu sınıfına sokulmalıdır" diyor. Gözünüzün önüne yeğeninize, çocuğunuza "hediye ettiğiniz" çikolatalar,
Meyveler de Sağlık - 28/07/2012
Pembe ve beyaz renklerde çiçekler açan Badem Ağacının meyvesi, olgunlaştıktan sonra sert bir kabukla kaplanır. Acıbadem ve Tatlı badem olmak üzere başlıca iki çeşidivardır. Bademin, diğer kabuklu yemişler gibi, besin değerleri son derece yüksektir.
Çay İçtikten Sonra Okuyun - 22/04/2012
Demlikte kalmış çay posalarını kurutup bir kap içinde buzdolabının orta rafına yerleştirin, kokudan eser kalmayacaktır.
ORGANİK BAL FAYDALARI: - 10/02/2012
Mideye kuvvet verir, midedeki fazlalıkları dışarı atar. Sindirimi kolaylaştırır, sindirim organlarının düzenli çalışmasını sağlar
KAHVALTININ ÖNEMİ - 23/01/2012
Tüm anne babaları çocuklarına kahvaltı yaptırmak için yoğun çabalarla dolu sabahlar bekliyor…
Baslenme - 23/01/2012
Yaza sağlıklı ve formda girmenin yolu aslında sürekli dengeli beslenmekten ve düzenli fiziksel aktiviteden geçiyor
LİMON: HER DERDE ÇARE HER EVE LAZIM - 23/01/2012
Limonun sertliği diğer kısımlardan zayıftır, utruc diye bilinen bitkinin kabuğundan elde edilen yağ güçlüdür
ORGANİK BAL FAYDALARI: - 23/01/2012
Mideye kuvvet verir, midedeki fazlalıkları dışarı atar. Sindirimi kolaylaştırır, sindirim organlarının düzenli çalışmasını sağlar