• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/yazicilarbilgisayar
  • https://plus.google.com/u/0/+HopaPazari/posts
  • https://twitter.com/YAZICILARGROUP

YAZICILARBİLİGİSAYAR

HOPA İŞ MERKEZİ KAT:2 NO:114-115 Hopa / Artvin

Casper Bölge Bayisi ve Teknik Servisi Tel  :90 466 351 20 10 Faks:90 466 351 20 11

yazicilar@yazicilar.net

TSE Yetkisi Bulunan Teknik servis. Bölgemizde ,Yüksek miktarda ürünü bulunduran En eski ve Tek Bilgisayar firması.

İnternet Site Yapımı, Bilgisayar ve Bilgisayar yan ürünleri,Sarf Malzemeleri

Site Haritası
Hava Durumu
Anlık
Yarın
9° 0°
Hasan AZAKLI
hasanazakli59@hotmai​l.com
4+4+4' LÜK EĞİTİM
12/09/2012

 

4+4+4’ LÜK EĞİTİM

 

                                                                                               Hasan AZAKLI

                                                                                  Emekli İlköğretim Müfettişi

                                                                                              Eğitimci-Yazar

 

2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren  uygulamaya geçirilen ve kamuoyunda 4+4+4 eğitim diye bilinen yeni eğitim sistemi bir çok sıkıntıları ve sorunları da beraberinde  taşıyarak toplumumuz üzerinde bir karabasan gibi çökmüş bulunmaktadır.

Öncelikle Milli Eğitim Bakanlığı uygulamaya çalıştığı bu eğitim modelini hiçbir eğitim kuruluşundan,akademik çevrelerden,eğitimcilerden,velilerden,eğitimle ilgili her türlü kurumların görüşüne başvurma gereğini duymamıştır.Topluma üsten dayatmacı bir şekilde uygulanmaya başlanmıştır.Bakanlığın topluma dayattığı bu eğitim modelinin kaynağı tamamen skolastik eğitimden yana kesim ve kurumlar olup,bu kesimlerin  beğenisiyle,uluslararası sermayenin direktifiyle şekillendirilmiş bulunmaktadır.Bu eğitim modelinde özellikle insan davranışının  %90’nın şekillendiği 0-6 yaş grubuna odaklanmış ve bu yaş grubunun 5 yaş ve üstü hedef alınarak zorunlu dinsel ve skolastik eğitim sürecinin içine sokulmaya çalışılmaktadır.Bu eğitim yapılanmasını oluşturan düşüncede temel amaç insanlarımızın küçük yaşta eğitim sistemimize dahil edilmesi değil,organizasyonel bir şekilde oluşturmaya çalıştıkları dindar ve skolastik  eğitim sistemine küçük beyinlerin dahil edilmesi amaçlanmaktadır.Bu amaçlarına ulaşabilmek için zorunlu eğitim yasasını kendi amaçlarını gerçekleştirebilmek için  düzenleme içerisine sokmuşlardır.Dini ve teokratik eğitimi toplumun daha derinliklerine yayma ve kapitalist sömürüye karşı oluşabilecek dirençleri kırıp bunun yerine kul olmayı hedefleyen ve bunu amaç edinen bir eğitim modeli topluma giydirilmeye çalışılmaktadır.Bu temelde oluşturulan “yeni” eğitim sistemi küçük beyinleri sarmalayacak şekilde gerçekleştirilmeye çalışılmakta,bunun için zorunlu olarak okula başlama yaşını 60 aya kadar indirmeye kadar gidilmektedir.60 aylık çocuğun tahta sıralar üstünde  gerek mekansal,gerek çevresel gerekse eğitimsel yönden kendisine  hiç uygun olamayan bir yapı içerisine sokulmaya çalışılmakta,ayrıca bu hususlar dışında bu yaştaki çocuğun fiziksel,psiko-motor,ruhsal,bedensel,sosyal vb.diğer  gelişim özellikleri,algısal düzeyleri dikkate alınmayıp sadece ön gördükleri ve  tam bir kul sistemine uygun insan tipini ön gören bir model genelde toplumumuza,özelde çocuklarımıza dayatılmaktadır.Bakanlık bu uygulamaları yaparken sözde seçmeli dersler takviye etmekte,örneğin yaşayan diller ve lehçeler dersini koyduğunu propaganda etmekte,ancak bu dersin seçilmesi ve tercih edilmesi durumunda nasıl okutulacağını ve dersi okutacak öğretmenin nasıl karşılanacağı hakkında muğlaklık sürmektedir.Bakanlık bu dersi seçenlere gerekli alt yapım yok,öğretmenim yok bahanesiyle akabinde Peygamberin hayatı,Kuran-ı Kerim derslerini zorunlu seçmeli olarak çocuklarımıza dayatacaktır.Bu şekilde her okul dinsel eğitim veren bir eğitim kurumu olarak yapılandırılmış olacaktır.Zaten yeni yapılan 40.000 öğretmen atamasında  branşlar  bazında ençok  ataması yapılan(yaklaşık 3000 kişi) branşın Din Kültürü branşından olması,Milli Eğitim Bakanlığının seçmeli ders yutturmacası temelinde dinsel eğitim sarmalının alt yapısını hazırlama  çalıştığı açıkça anlaşılmaktadır.

Gelecekte toplumsal yapımızda onarılması güç yaralara yol açacak bu eğitim yapılanmasına dur denmeli ve toplumumuza dayatılmaya çalışılan teokratik ve skolastik eğitim modeli uygulamasından vazgeçilmelidir.



Paylaş | | Yorum Yaz
1741 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE ÜLKEMİZİN DURUMU - 13/10/2014
ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE ÜLKEMİZİN DURUMU
KAZIM'I ANARKEN - 24/06/2013
KAZIM'I ANARKEN
ÇAYDA RANDEVULU SİSTEM - 29/04/2013
ÇAYDA RANDEVULU SİSTEM
HOPA’NIN MÜZİK BAHÇESİNİN KIR ÇİÇEKLERİ - 06/03/2013
HOPA’NIN MÜZİK BAHÇESİNİN KIR ÇİÇEKLERİ
DOĞU KARADENİZE İLK KÖYLÜ EYLEMİ - 07/12/2012
DOĞU KARADENİZDE İLK KÖYLÜ EYLEMİ
ÇOCUKLUĞUMDA BAYRAMLAR - 24/10/2012
ÇOCUKLUĞUMDA BAYRAMLAR
FOTOĞRAFÇI NİMET ABLA - 19/10/2012
FOTOĞRAFÇI NİMET ABLA
UNUTULMAYAN BİR SANATÇI YAŞAR TURNA - 10/10/2012
UNUTULMAYAN BİR SANATÇI YAŞAR TURNA
ANTİK MİTEOLOJİDE LAZLAR - 19/09/2012
ANTİK MİTEOLOJİDE LAZLAR
 Devamı